‘Brollo brengt remote marketeers dichter bij elkaar’

Persbericht Brollo: digitale ontmoetingsplaats voor marketeers

De balans na vijf maanden thuiswerken: nul events, nul netwerkborrels en nul fysiek contact met je collega’s. En met de gisteren aangekondigde verscherpte maatregelen is het einde voorlopig nog niet in zicht. Hoe blijf je als marketeer dan nog op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Het Nederlandse initiatief Brollo biedt uitkomst: een digitale ontmoetingsplaats voor marketeers.

Tot voor kort waren events, netwerkborrels en de koffieautomaat ook voor marketingondernemers Pierre Vanderfeesten en Mark Kamstra de belangrijkste plekken om nieuwe mensen te leren kennen en te sparren over vakinhoudelijke onderwerpen. “In feite heeft de coronatijd ervoor gezorgd dat iedereen in Nederland in dezelfde situatie terecht kwam: verplicht thuiswerken zonder veel (fysiek) contact met collega’s of andere marketeers”, aldus Pierre. “Dat is funest in marketingland, waar de ontwikkelingen elkaar nou eenmaal in rap tempo opvolgen. We begonnen de ontmoetingen steeds meer te missen en vroegen ons dan ook hardop af of deze niet online te faciliteren zijn. Zo is het idee voor Brollo geboren.”

De naam Brollo is afgeleid uit het Latijn en staat voor ‘kort gesprek’. Het is een online platform waar marketeers elkaar ontmoeten om kennis en ervaringen te delen. Je kunt er een virtueel koffietje drinken in de Coffee Corner of de diepte ingaan over inhoudelijke onderwerpen in daarvoor bestemde virtuele kamers. ““We hebben op dit moment al kamers ingericht voor SEO, PPC, Social Media, Video, Copywriting en Lead Generatie”, zegt Mark. “Maar uiteindelijk bepaalt de community zelf welke kamers erbij komen”.

In principe is de oplossing van Brollo geschikt voor meerdere sectoren dus waarom starten met marketeers? Het antwoord is volgens Pierre simpel: “We beginnen met marketeers omdat wij deze wereld goed kennen en weten hoe belangrijk het is om als professional in contact te staan met andere marketeers. Tegelijkertijd merken we ook dat de vraag in andere sectoren leeft. Zo zijn we in gesprek met een aantal hogescholen en universiteiten om ook studenten een digitale ontmoetingsplaats te bieden.”

Toegang tot Brollo is gratis (via https://brollo). Het enige wat je nodig hebt is een stabiele internetverbinding en je eigen koffiezetapparaat.

EINDE PERSBERICHT – NOOT VOOR DE REDACTIE

Contact –  Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Pierre Vanderfeesten (via mail op pierre@brollo.nl of telefoon: 06 2446 2026).

Visuals van Brollo (in hoge resolutie en meerdere formaten) vindt u onderaan deze pagina.

Brollo visuals.zip

Menu

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.